Medlemspresentation no 1

Hej och välkomna till en serie av medlemspresentationer. Tyvärr håller pandemin ett krafttag om oss än vilket gör att vi inte kan träffas så som vi skulle vilja med öppna träningar och fler fysiska möten. Vi hoppas med dessa presentationer att klubben känns fortsatt som ett attraktivt val för nya, och nygamla, hundägare boendes i Boden med omnejd.

Först ut är Camilla Bronning, vår nuvarande vice ordförande.

Camilla Bronning

Hej Camilla! Vad heter din hundar och vad är det för ras/ålder?
Terra, australisk kelpie 12 år, Zäta australisk kelpie 4 år och så makens jakthundar vorstehn Ställa 9 år och jämten Glimma 2 år och inom kort om allt vill sig min nya kompis en jaktgoldentik som föds i vår.

Hur kom det sig att du blev aktiv i Brukshundklubben?
Makens första hund som jag blev sambo med 1997 när han var 1,5 år och en riktig odåga öppnade mina ögon för brukshundklubbens värld. Att gå lydnadskurs på Luleå bk tog oss från helt avsaknad av relation kryddad med hanhundsagression till start i lydnadsklass 1 på sex veckor. Därefter har det bara fortsatt med nya tävlingshundar genom åren och mängder med roliga engagemang i brukshundklubben som tex att vara mh-figge, tävlingsarrangör och numera styrelseledamot och vice ordförande i Bodens brukshundklubb.

Vilka aktiviteter tycker ni bäst om?
Lydnad, sök och spår. Hundarna diggar även agility med mina döttrar.

Vad har ni för mål med er hundträning?
Att tävla elitklass i sök med en kommande stjärna och att prova vallning med den yngsta kelpien.

Om du skulle ge 3 tips till en ny hundägare, vad skulle det vara för tips?
Gå en valpkurs med din valp, träna på sociala belöningar och bli aktiv i en bra förening – det ger så mycket mervärde i hundägandet och förstås NJUT av att vara med din nya kompis!!