Som medlem hos oss blir du automatiskt medlem i Svenska Brukshundklubben och där ingår nedan medlemsförmåner:

• Hundaktiviteter
    Du har tillgång till hundkurser, utbildningar, träningsytor, träningsgrupper, prov & tävlingar, utställningar, mentalbeskrivningar och mycket annat.
  • Medlemstidningen Brukshunden
    Du får vår medlemstidning Brukshunden – Sveriges största hundtidning för aktiva hundägare – hem i brevlådan 6 gånger per år.
  • Försäkring för personolycksfall ingår
    Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter, vår försäkring personolycksfall ingår i medlemsavgiften.
  • Rabatt på hundförsäkring
    Du får rabatt på din hundförsäkring hos Agria djurförsäkring.
  • Förmånliga sakförsäkringar
    Du får möjlighet till prisvärda sakförsäkringar – anpassade för dig som hundägare – genom Watercircles miljösmarta försäkringar.
  • Stipendier & utmärkelser
    Som medlem har du också chans att söka stipendier för studier och projekt inom Svenska Brukshundklubbens verksamhetsområden.

Medlemmar som bidragit extra förtjänstfullt till sin klubb och vår organisation kan föräras våra förtjänsttecken och medaljer.
Läs mer på SBK:s hemsida